زندگینامۀ مختصر عالم شاه «ابراهیمی» معین عواید و گمرکات وزارت مالیه

عالم شاه ابراهیمی اخیرا به اساس حکم ریاست جمهوری افغانستان به حیث معین عواید و گمرکات تقرر حاصل نمود. بعد از رسمیات به حیث استاد (Adjunct Professor) در پوهنتون امریکائی افغانستان مصروف تدریس می باشد. موصوف تحصیلات عالی خویش را به سویه ماستری در پوهنتون امریکائی افغانستان تکمیل نموده و تحصیلات عالی اش را به درجه لیسانس در پوهنتون پشاور، پاکستان به پایه اکمال رسانیده است. آقای ابراهیمی تمام برنامه (CAT) را که ازجانب انجمن تصدیق شده محاسبین (ACCA) براه انداخته شده، موفقانه سپری نموده است. ایشان در سال ۱۳۹۵ برنده جایزه به عنوان بهترین کار آفرین اجتماعی  و خلاق ترین تجارت پیشه فرید مقصودی گردید است. این جایزه از جانب  پوهنتون امریکائی افغانستان اعطا می گردد.

آقای ابراهیمی سفر کاری خویش را در سال ۱۳۸۷ در آژانس خبری پژواک که یک رسانه داخلی است به صفت افسر مالی آغاز کرد و در ظرف شش ماه به بست مسئول مالی ارتقا کرد. نامبرده در سال ۱۳۸۹ به موقف ریاست عمومی اداری راه یافت و مسئولیت تمام امور مالی و اداری را در آنجا به عهده گرفت.  پس از سه سال کار در آژانس خبری پژواک، ایشان در شرکت بین المللی فلگ، به صفت مسئول مالی احراز نمود و در نهاد یاد شده  مسئولیت تنظیم امور مالی و کمک های بلاعوض را عهده دار شد.

آقای ابراهیمی سپس در پوهنتون امریکائی افغانستان به حیث متخصص محاسبه به خدمت ادامه داد و چندی بعد به معاونیت مالی پوهنتون یاد شده ارتقا یافت و مدت پنج سال وظیفه انجام داد.

موصوف در سال ۱۳۹۵ به صفت رئیس مالی و حسابی به وزارت مالیه پیوست و برای بهبود  اجرای بودجه  و ایجاد تسهیلات در ساده سازی ‌پروسه ها کار نموده است که باعث بیشترین مصرف بودجه انکشافی وزات مالیه گردید. در ضمن به حیث سرپرست ریاست عمومی مالی و اداری نیز وظیفه انجام داده است. سپس در سال ۱۳۹۷ به حیث رئیس عمومی خزاین وزارت مالیه مقرر گردید و برای بهبود اجرای بودجه و ایجاد تسهیلات در ساده سازی ‌پروسه ها و طی مراحل اسناد کار نموده است که باعث بیشترین مصرف بودجه انکشافی تمام واحد های بودجوی درحدود ۹۲% گردید که برای اولین بار مصرف بودجه انکشافی دولت در سال مالی ۱۳۹۷ بیش از ۹۰٪ به مصرف برسد. بعدا در سال ۱۳۹۸ به حیث رئیس عمومی د اریانا افغان هوایی شرکت ایفای وظیفه نمود که در شرایط سخت کرونایی د اریانا افغان هوایی شرکت حسابات مالی خویش را به مفاد گزارش داده است به اثر مدیریت بهتر منابع محدود و اخیرآ به حیث معاون مالی و ادارای در اداره عالی تفتیش ایفای وظیفه نموده است.

اعلامیه هاهمه اعلامیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ۱۰:۲۲
Background image
شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۲ - ۱۵:۲۷
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی گمرکات به شرکت های تجارتی و فابریکات صنعتی

بر بنیاد حکم رهبری امارت اسلامی افغانستان تمام شرکت ها مکلف اند تا اموال تجارتی خویش در گمرکات توسط نماینده رسمی طی مراحل نمایند. همچنان بر اساس همین حکم یک نفر میتواند که نماینده سه . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۸:۴۲
Background image

اطلاعیه شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان در رابطه به شارت لیست متقاضیان ۱۳۳ بست

شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان مربوط وزارت مالیه، قبلاً به تعداد (۱۳۳) بست های مختلف خویش را جهت جذب و استخدام افراد مسلکی و مجرب از طریق