کنفرانس جینیوا

کنفرانـس انکشافی ۲۰۲۰  در مورد افغانـستان

صلح، رفاه و خودکفایی

۲۳-۲۴ نوامبر ۲۰۲۰ - جینیوا

در مورد کنفرانس

کنفرانس انکشافی ۲۰۲۰ در مورد افغانستان از تاریخ ۲۳-۲۴ نوامبر در جینیوا برگزار می گردد. این کنفرانس مشترکاً توسط دولت افغانستان، دولت فنلند و سازمان ملل متحد تنظیم گردیده است. این کنفرانس تعهدات چهارساله، یک فرصت فوق العاده را برای حکومت افغانستان و جامعه بین المللی فراهم می سازد تا به اهداف مشترک برای تقویت انکشاف پایدار، رفاه و صلح در افغانستان تعهد نمایند. یکی از اهداف این کنفرانس متعهد ساختن حکومت افغانستان و جامعه جهانی به اهداف مشترک انکشافی برای سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴، هماهنگی برای همکاری های انکشافی و حصول اطمینان از حمایت مالی برای حکومت افغانستان است. علاوه بر تعهدات کمک مالی، یک اعلامیه سیاسی مشترک و یک پلان کمک جدید نتایج پیش بینی شده کنفرانس است. انتظار می رود کنفرانس تعهدات برای افغانستان در سطح وزراء، بیشتر از ۷۰ کشور را علاوه بر سازمان های بین المللی گرد هم جمع کند. قبلاً  این کنفرانس در سال ۲۰۱۶ در بروکسل و در سال ۲۰۱۲ در توکیو برگزار گردیده بود.

چارچوب کنفرانس

کنفرانس انکشافی ۲۰۲۰ در مورد افغانستان در کاخ مللمتحد در جینوا برگزار می شود. کنفرانس متذکره  از یک چارچوب  ترکیبی پیروی می کند که اشتراک در آن چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی امکان پذیر است.

سوالات مربوط به اقدامات عملی این کنفرانس را می توان به وزارت مالیه، حکومت افغانستان و نیروی کاری  ویژه کنفرانس ۲۰۲۰افغانستان- فنلاند ارسال کرد.

اعلامیه های مطبوعاتی

آغاز پروسه اعتبار دهی رسانه ها برای کنفرانس 2020 افغانستان

روند ثبت رسانه ها جهت اخذ اعتبارنامه «کنفرانس 2020-جینوا» که توسط «سرویس اطلاع رسانی سازمان ملل» یا  (UNIS) راه اندازی و پیش برده می شود، الی 20 نوامبر  سال 2020 جریان خواهد داشت. چون برنامه در «مقر سازمان ملل در جینوا» دایر می گردد، بدین منظور به رسانه های محترم رسانیده می شود که بنابر تهدید ویرویس همه گیر کوئید 19 اشتراک حضوری رسانه ها محدود بوده و درخواست می شود که هرچه زودتر اقدام نموده و به رسانه های که در این امر پیش قدم باشند، اولویت داده می شود.

این کنفرانس بطور زنده در سایت webtv.un.org پخش می شود و رسانه ها می توانند در این کنفرانس بصورت آنلاین نیز حضور داشته باشند. اطلاعات بیشتر در رابطه به کنفرانس متذکره، بعدا از طریق ویب سایت های مربوط به نشر خواهد رسید. از نمایندگان رسانه ها احترامانه تقاضا می شود که به توصیه های صحی که توسط کشور سوئیس و دفتر سازمان ملل در جینیوا برای پیشگیری از شیوه ویروس Covid-19 اعلام شده است، توجه داشته باشند.

در اینجا ثبت نام کنید: https://indico.un.org/event/35368/

نوت:  این پروسه ثبت نام فقط برای نمایندگان رسانه ها بوده و روند ثبت نام متقاضیان انفرادی در این کنفرانس به زودی اعلام خواهد گردید.

اسناد

تماس با ما

شمروز خان، رئیس ارتباط و آگاهی عامه و سخنگوی وزارت مالیه افغانستان

ایمیل: shamroz.masjidi@mof.gov.af

تیلفون: +93 (0) 797 332 334

لیام مک داول ، رئیس ، ارتباطات استراتژیک ، هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)

ایمیل: mcdowalll@un.org

تیلفون: +93 (0) 728 426 195

یوهانا کاپریو ، هماهنگ کننده ارتباطات ، وزارت امور خارجه فنلاند

ایمیل: johanna.kaprio@formin.fi

تیلفون: +358 50 522 8916

اعلامیه هاهمه اعلامیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ۱۰:۲۲
Background image
شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۲ - ۱۵:۲۷
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی گمرکات به شرکت های تجارتی و فابریکات صنعتی

بر بنیاد حکم رهبری امارت اسلامی افغانستان تمام شرکت ها مکلف اند تا اموال تجارتی خویش در گمرکات توسط نماینده رسمی طی مراحل نمایند. همچنان بر اساس همین حکم یک نفر میتواند که نماینده سه . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۸:۴۲
Background image

اطلاعیه شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان در رابطه به شارت لیست متقاضیان ۱۳۳ بست

شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان مربوط وزارت مالیه، قبلاً به تعداد (۱۳۳) بست های مختلف خویش را جهت جذب و استخدام افراد مسلکی و مجرب از طریق