نخستین جلسه حاشیوی نشست چهارم هیئت عالیرتبه در مورد تاثیرات اقتصادی و اجتماعی شیوع ویروس کرونا برگزار گردید

admin_mof
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۵/۷ - ۲۳:۵
خبر

نخستین جلسه حاشیوی نشست چهارم هیئت عالیرتبه امروز مؤرخ ۶ اسد ۱۳۹۹ به ریاست مشترک محترم عبدالحبیب ځدران، معین مالی وزارت مالیه و محترم نبی سروش، معین مسلکی وزارت اقتصاد، محترمه منیژه وافق، رئیس اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان و محترمه رافائیل، مسئول اتحادیۀ اروپا برای کشورهای آسیائی در ارگ ریاست جمهوری برگزار گرددید.در نخست معین مالی وزارت مالیه در مورد وضعیت مالی و اقتصادی کشور به اشتراک کننده گان معلومات همه جانبه ارائه نموده و گفت که شیوع ویروس کرونا بالای عواید کشور تاثیرات منفی بجا گذاشته و پیشبینی می گردد که عواید ملی ما الی اخیر سال مالی جاری ۲۵ الی ۳۰ فیصد نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت. وی افزود که فعلا تمرکز حکومت بالای اینست که در امر مبارزه با کرونا بتواند برنامه های دارای اولویت را چگونه از طریق بودجه ملی تمویل نماید.

مسئول اتحادیۀ اروپا برای کشورهای آسیائی گفت که متاسفانه شیوع ویروس کرونا بالای تمام جهان به خصوص کشورهای که اقتصاد ضعیف دارند، تاثیرات منفی داشته است. وی افزود که جامعه جهانی باید با این کشورها بخاطر مبارزه علیه پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن کمک نماید.وی علاوه کرد که حکومت افغانستان نیز باید بالای شفافیت و مؤثریت کمک ها تمرکز نماید.

خبر

معین مسلکی وزارت اقتصادی گفت که با شیوع ویروس کرونا در افغانستان متاسفانه که رشد اقتصادی کشور در سال جاری و آینده کاهش خواهد یافت. وی علاوه کرد که شیوع ویروس کرونا باعث افزایش بیکاری و فقر خواهد گردید.

رئیس اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان گفت که کرونا بالای سکتور خصوصی نیز تاثیرات منفی بجا گذاشته و تجارت ما را با رکود مواجه ساخته است، در شرایط کنونی سکتور خصوصی و حکومت می توانند باهم همکاری متقابل داشته باشند.

سائر سخنرانان این نشست رئیس بانک جهانی برای افغانستان و رئیس ادارۀ انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان بودند که در رابطه به تاثیرات شیوع ویروس کرونا و چگونگی جلب کمک ها و اخذ قرضه سهل جهت مبارزه علیه پیامد های منفی ویروس کرونا صحبت کردند.

تمام اشتراک کننده گان این جلسه به این نظر بودند که در نشست انکشافی ۲۰۲۰ در مورد افغانستان که قرار است در شهر ژنیو در اخیر سال جاری برگزار گردد، نهادها و کشورهای تمویل کننده کمک های شانرا به افغانستان افزایش دهند. همچنان افغانستان در شرایط کنونی از قرضه های سهل و غیر تجارتی استفاده نموده همچنان در بخش های بودجه ملی، جمع آوری عواید و مبارزه علیه فساد اقدامات جدی را اتخاذ و عملی نماید تا دوباره اقتصاد این کشور به چرخش بیاید.

خبر

در اخیر اشتراک کننده گان در بخش های فساد، دسترسی به اطلاعات و موثریت برنامه ها سوالات خویشرا مطرح نمودند که از طرف مسئولین مربوطه پاسخ داده شد.

اعلامیه هاهمه اعلامیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ۱۰:۲۲
Background image
شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۲ - ۱۵:۲۷
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی گمرکات به شرکت های تجارتی و فابریکات صنعتی

بر بنیاد حکم رهبری امارت اسلامی افغانستان تمام شرکت ها مکلف اند تا اموال تجارتی خویش در گمرکات توسط نماینده رسمی طی مراحل نمایند. همچنان بر اساس همین حکم یک نفر میتواند که نماینده سه . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۸:۴۲
Background image

اطلاعیه شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان در رابطه به شارت لیست متقاضیان ۱۳۳ بست

شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان مربوط وزارت مالیه، قبلاً به تعداد (۱۳۳) بست های مختلف خویش را جهت جذب و استخدام افراد مسلکی و مجرب از طریق

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۵۶
Background image

رهبری ریاست عمومی عواید با مستوفیان تمام ولایات نشست آنلاین دایر نمود!

 

مولوی منصورالحق ذاکر معاون حمایوی ریاست عمومی عواید وزارت مالیه، حافظ خلیل احمد معاون عملیاتی ریاست عمومی عواید و مولوی عبدالمجید (نجیب الله) رئیس انکشاف و هماهنگی عواید ولایتی در. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۸
Background image

نشست مشترک به منظور اتصال مجدد سیستم های مالی وزارت مالیه و د افغانستان بانک دایر گردید!



نشست مشترک تحت ریاست انجنیر سلطان محمد زبیر معین پالیسی وزارت مالیه و اشتراک مسؤلین سیستم های این وزارت و د افغانستان بانک به منظور جمع آوری شفاف عواید ملی، ایجاد تسهیلات بیشتر برای. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۴:۴۳
Background image

نشست مشورتی به منظور بهبود امور گمرکی کشور دایر گردید!

 

نشست مشورتی تحت ریاست الحاج مفتی عبدالمتین سعید رئیس عمومی گمرکات به منظور بهبود امور گمرکی در سال مالی جدید با مسؤلین گمرکات در تالار جلسات معینیت عواید و گمرکات دایر گردید.
در این. . .

بازگشت به صفحه خبر