اعلامیۀ مشترک افغانستان و پنج کشور آسیای میانه با محوریت توسعۀ روابط اقتصادی و تجارتی، امور زیربنائی و صلح و ثبات

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۵/۱۵ - ۱۶:۲
خبر

محترم پروفیسور محمد همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه و مشاور ارشد مقام عالی ریاست جمهوری در امورزیربناء امروز مؤرخ ۱۵ اسد ۱۳۹۸ اعلامیۀ مشترکی را با محوریت توسعۀ روابط اقتصادی و تجارتی، امور زیربنائی و صلح و ثبات با نماینده گان با صلاحیت پنج کشور آسیای میانه ( تاجیکستان، ازبیکستان، ترکمنستان، قرغیزستان و قزاقستان) صادر کردند.

هدف از صدور این اعلامیۀ مشترک چندجانبه، افزایش و تقویت همکاری ها در عرصه های صلح، ثبات و وابستگی اقتصادی میان افغانستان و کشورهای آسیای میانه می باشد که از طریق سرمایه گذاری ها، تحکیم روابط اقتصادی و تجارتی مشترک و تقویت زیربناء ها گسترش و تداوم خواهد یافت.

در بخشی از این اعلامیه، سران کشور های آسیای میانه و افغانستان چنین تاکید نمودند:" ما نمایندگان پنج کشور جمهوری آسیای مرکزی(ازبیکستان، قزاقستان، قرغیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان) و جمهوری اسلامی افغانستان تصدیق میداریم که در صلح و ثبات وابستگی و ارتباطات اقتصاد منطقه یی، منافع متقابل کشورها نهفته است. سعادت هریک از ملت ها وابسته به سعادت منطقه است، که از طریق تداوم تجارت و سرمایه گذاری روی زیربناءها بدست می آید." ایشان افزودند:" ما درد و رنج شدید افغانستان را در طی چهار دهه جنگ درک نموده و وضعیت فعلی برای صلح در افغانستان و منطقه را مهم می دانیم. از این جهت، ما روند کابل را پشتیبانی می نماییم و چهارچوب ایجاد شده برای صلح ۲۹ اپریل الی ۲ می ۲۰۱۹ را برای تحقق روند صلح به رسمیت می شناسیم. ما تأکید می نماییم که مردم افغانستان حق دارند در صلح و رفاه پایدار زندگی کند."

همچنان ایشان علاوه نمودند که ما تاکید بیشتر می نماییم که تلاش های یک جانبه در ارتباط به صلح می تواند یکپارچگی این روند را تضعیف نماید و به این منظور حمایت متداوم خویشرا از یک پروسه صلح چند جانبه تحت رهبری و مالکیت افغان ها با پیشتیبانی شرکاء بین المللی حکومت جمهوری اسلامی افغانستان تعهد می نماییم. بنا بر این ما باورمند هستیم که اتخاذ یک موضوع واحد و قوی آسیای میانه در حمایت روند جاری صلح افغانستان بسیار مهم می باشد.

خبر

قابل تذکر است که در نشست سران کشورهای آسیای میانه با افغانستان بالای رشد و تحکیم مناسبات چندجانبه و مؤفقیت های سال های گذشته اعم از انتقال پروژه های انرژی برق و گاز به حنوب آسیا و ایجاد مشارکت های بنیادی و سرمایه گذاری در عرصه های انرژی، زراعت و توجه به عرصۀ زیربناء ها از طریق میکاینزم های چندجانبه تاکید ورزیدند.

اعلامیه هاهمه اعلامیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ۱۰:۲۲
Background image
شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۲ - ۱۵:۲۷
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی گمرکات به شرکت های تجارتی و فابریکات صنعتی

بر بنیاد حکم رهبری امارت اسلامی افغانستان تمام شرکت ها مکلف اند تا اموال تجارتی خویش در گمرکات توسط نماینده رسمی طی مراحل نمایند. همچنان بر اساس همین حکم یک نفر میتواند که نماینده سه . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۸:۴۲
Background image

اطلاعیه شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان در رابطه به شارت لیست متقاضیان ۱۳۳ بست

شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان مربوط وزارت مالیه، قبلاً به تعداد (۱۳۳) بست های مختلف خویش را جهت جذب و استخدام افراد مسلکی و مجرب از طریق

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۳۱
Background image

ریاست عمومی عواید در ۳۴ ولایت کشور بنرهای آگاهی عامه را نصب کرد!


حساب دهی و وضاحت دادن به مردم در رابطه به فعالیت های مهم در یک نظام معتدل یک اصل شمرده می شود. پس بر اساس همین اصل، وزارت مالیه نیز یک سلسله فعالیت های مهم را در زمینه اگاهی و حساب دهی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۵:۵۱
Background image

رئیس عمومی گمرکات با رؤسای گمرکات ولایات قندهار، نیمروز و فراه دیدار کرد!

 

همزمان با اختتام تعطیلات عید سعید فطر، الحاج مفتی عبدالمتین سعید رئیس عمومی گمرکات در رأس یک هیئت طی سفر رسمی به ولایت قندهار با رؤسای گمرکات ولایات قندهار، نیمروز و فراه دیدار نموده. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۳:۲۳
Background image

معین عواید و گمرکات وزارت مالیه از مستوفیت های ولایات سمنگان و جوزجان دیدار کرد!




محترم ملا عبدالقاهر(حاجی ادریس) معین عواید و گمرکات طی سفر رسمی خویش به ولایات سمنگان و جوزجان از مستوفیت های این ولایات دیدار نمود.
در این دیدارها که مستوفیان و کارمندان مستوفیت های. . .

بازگشت به صفحه خبر